onsdag den 24. juni 2015

Blåvand - dag 3 - 14 km - 87 km

Så kom vi til Blåvand - en af milepælene på turen!
Dagen startede langsomt - sov længe - kiggede over til Fanø for at se om man stadig kunne spotte drager. Catherina havde fortalt at der var dragefestival og det var super fedt at kigge på da vi roede forbi i går. På afstand kan man ikke se at de bevæger sig så det ligner at nogen har kastet en spand smarties og trykket freeze!
Men det blæste og blæste. Målte over 12 m/s - det er for meget. Kl tre var den dalet til under 10 og vi gik på vandet. I starten var snitfarten sølle 2,6 km/t!! Men efter 14 km var den steget til 3,6. I starten var der vind og bølger i store mængder, men ikke så meget rod som tidligere i Vadehavet. Det var nu meget rart.
Planen var egentlig at ro til Blåvand, stå op i nat kl to og være på vandet kl fire og komme forbi skydningen ved Oksbøl inden otte (jamen skyder de sådan rigtigt? Ja det gør de. Og juni er spækket hvis man kigger på deres hjemmeside). Men efter en ROS (risiko og sikkerhedsvurdering) har jeg tænkt: lidt mast efter 5 hårde timer på vandet, sent i seng, tidligt op, forbi Horns Rev, skarp deadline i den anden ende hvis jeg ikke vil have en kugle for panden, mødet med Vesterhavet - og jeg skal ikke nå noget - og det har vekslet lidt hvornår vinden havde tænkt at lægge sig og måske er der mange gamle dønninger tilbage .... Well - oveni har jeg fundet et helt fantastisk sted at campere (nok ikke helt lovligt) tæt på vandet på græs og i læ! Så - i morgen går jeg en tur ud og kigger på fyret, revet, militærafmærkningen - og hvis de skulle finde på at slutte skydningen tidligere i morgen, så hopper jeg af sted. Ellers blir det fredag morgen kl fire. Glæder mig SÅ meget til Vesterhavet. Sagnomspunden, kraftfuldt, smukt.
Tænkte på i dag, at hvis jeg nu var på bølgejagt med solo10 (Pia, Lisbet og Jakob) eller med Palle, Henrik og Niels som er min EPP4-gruppe så ku man drøne rundt og jagte dem uden at ramme dem. I dag ville jeg gerne ro og ikke ligefrem træne - og ved nærmere eftertanke kom de ligeså sjældent på tværs :-)
Stof til eftertanke... hvis der er ting i livet vi prøver at undgå eller ønsker...
Mille sover allerede derude. Det gør jeg nok også snart.
Glæder mig til at se om vandet faktisk er blåt ved Blåvand!

1 kommentar: