onsdag den 29. juli 2015

Tid - dag 38 - 0 km - 1146 km

Det har været en rigtig rar dag med god tid. Blæsten er lidt blevet en grundtilstand og de voldsomme regnskyl der kommer mellem solskinnet også - men det er fint.
Dagen begynder altid med havregrød med frisk eller tørret frugt og måske nødder - i dag også kanel!! Efter maden kom Andrea fra fyens.dk forbi - der kommer nok en lille notits om Mille og mig i avisen i morgen. Derefter stod den på tøjvask - når nu der helt luxusagtigt er en vask og masser af varmt vand! og der var helt luxusagtigt peberlaks til frokost! Det meste af turen har den stået på rugbrød - eller rugknækbrød da det hjemmebagte slap op - med kippers i olie. Jeg har en del fødevarer jeg ikke kan tåle (hvede, sukker/honning/sødemidler, komælkeprodukter, kød over havoverfladen, kaffe) og alt er frysetørret jeg har kunnet opstøve er fx fyret. Aftensmaden er røde linser med olivenolie og karry. Kajakmad (som altid er i lugen når der er brug for hurtig energi) er tørret frugt og nødder - og frisk frugt og grønt er fantastisk i det omfang det er muligt. Nåh - det var lige et kostindspark som flere har spurgt til.
Resten af dagen sad jeg i en sofa på biblioteket og læste "vi, de druknede" - er næsten oppe på 200 sider - gys hvor er den spændende. Tankevækkende med ham der rejser en halv verden rundt i sin søgen og pludselig tænker over hvad han vil gøre når han finder den han leder efter??? Hvad skal der så ske? ....uden øvrig sammenligning gav det lige en tanke om hvordan det blir at komme hjem ....
Marstal bibliotek er også touristinfosted og der kommer vildt mange og spør om alt - og de er vildt imødekommende på stedet og ringer gerne for udlændinge og spørger til ledige værelser eller hvad det måtte være. Som om at ting som udgangspunkt er mulige!
Hjemme igen stod jeg i køkkenet og kogte mine linser - og kom i snak med Maren som er her med cykel og telt og er meget åben overfor livet og verden og mennesker. Dejligt. Efter maden inviterede hun på et slag 500 og jeg sendte en kærlig tanke til min mormor som jeg spillet det med utallige gange. Maren er 16 og har så mange fine historier om mødet med mennesker - dejligt at det er noget flere oplever.
Nu vil jeg putte mig med min bog - og lytte til vinden og havet som spiller godnatsymfoni for Mille og mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar