tirsdag den 7. juli 2015

Påfyldning - dag 15 - 0 km - 451 km

Dagen har været en gave.
Vågnede lidt i nat og lyttede til blæst og regn og torden ....udenfor. Ude i blæsten ligger en del store skibe med stævnen mod syd og venter på bedre vejr (ikke at de ikke kan sejle men kloge mennesker har fortalt mig at de sparer brændstof ved at lade Nordsøen vente lidt ...og så har man stævnen mod vinden imens). Var til havregrød hos Thorkild og Susanne kl ni - og mødte sønnerne Christian og Martin - fik en god snak med Martin om livet og valg og passion. Tak for det. Derefter tog jeg i klubben hvor Rie mødte op for at behandle mig og min lidt baldrede krop. Rie er et troende menneske og er rigtig fin og seende og fik taget godt hånd om mig. Efter en lille lur smuttede jeg til frokost hos Thorkild og Susanne - føles så fint og hjemmevant og der er plads til at være. Så cyklede Thorkild og jeg gennem skoven (ret sjovt at cykle igen ...100 år siden) ud til Peter Heilmann som er gammel skipper, født i huset ved siden af Krøyer og bor nu med sin Hanne i et fredet hus mellem den tilsandede kirke og Klitgården - som har været Caroline Mathildes ... Peter har i sin tid jævnligt drukket whisky med hende. De har også været fyrmesterpar ved Nakkehoved i 17 år - stedet hvor mine forældre første gang kyssede hinanden, så vi fik også snakket Gilleleje og bager Larsen og slikmoster og den gamle rutebilstation som var min mormor og morfars. Og så fik vi snakket søkort og båker og lavtvand og andet - og set roser og spist nektariner og drukket whisky og hørt historier fra de store have. Det var meget givende. Hjemme igen tog Susanne mig med til gammel Skagen og så den store spidse båke derude - det blæste MEGET og der var rigtig Vesterhav i den ...kun et døgn efter at jeg passerede i stille vejr. Tak!! Og så var vi forbi Susanne Lanng som er smykkekunstner - et fint lille sted hvor sjælens sommerfuglevinger åbner sig i alle solens farver og bliver set.
Vi nåede hjem til rødspætter og salat - luxus - og i aften har der været lidt folk i klubben. Mogens i cykeloutfit, Søren fra Kandestederne som selv bygger kajakker (tjek ham på youtube som kajakroer i 15 sek/m ...tror jeg nok - vildt fedt Skagenssurf) og Hanne og Jesper - som er statistiker og var opponent til Niels' phd for over 15 år siden. Verden er lille :-)
Det lyder måske af meget på en dag - men jeg er blevet fyldt på til krop og sjæl og glæde og i morgen eftermiddag følger et par af de gode folk mig måske lidt på vej.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar