fredag den 10. juli 2015

Velsignelse - dag 19 - 0 km - 513 km

Havet har givet stranden tilbage så folk igen kan gå tur langs vandet. Efter morgenmaden kom tyske Sven forbi med to glade hunde - han har kommet her siden han var dreng, elsker stedet og er her med sin kone og deres 3-årige Ben. Jeg kørte med og fik lov at lægge mit batteri hos dem til i aften hvor Sven tar det med til mig når han skal ned med hundene igen. Efter lidt tysk memory og langsom sommerstemning gik jeg mod Lyngså kirke - en smuk tur ad små markveje med høj himmel og fuglesang. Lyngså er en lille by med 600 år på bagen og kirken er gammel og fin - desværre låst (havde håbet at tuske mig til at spille lidt på deres orgel eller evt et klaver), men det fine toilet var åbent - og så så jeg at til september kommer Jens Lomborg med en kvintet og et Bob Dylan program. Hyggeligt - en af min lillebrors gamle venner.
Havde en fin snak med Papasan - tak! Om vind og vejr og livet. Har udvekslet lidt total fede og krøllede mails med mine søskende - tak! Dejligt at mærke jer. Har snakket med Catherina - som tog mig i hånden og gik med mig gennem tankerne og endte med at sige at vores liv er velsignet og vi er omgivet af så meget kærlighed. Alt andet er støj! Tak - overmåde tak. Tænk at jeg udlever min store drøm her og nu!! Det er da en gave. Niels skrev så fint at man kan ikke stresse på en kajaktur. Så godt at blive mindet om fra én der om nogen ved det.
Efter sen frokost slentrede jeg til strandkøbmanden efter æbler - nød en øl i deres udendørs lænestole og fik lov at få en smøg fra en flok super søde unge mennesker der hang lidt ud der. Tror jeg ryger 0-5 smøger om året - men i dag var en god dag at ta en øl og en smøg i solen og mærke stemningen af forældre der har børn og tid og sommerferie og nærvær.
I går aftes klamrede teltet sig til Mille og pløkkene. I dag er det bare blæst på 8-10 m/s. I morgen er det stilhed efter storm og vi skal videre - i visheden om at velsignelsen følger med!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar