fredag den 17. juli 2015

Landing - dag 25 - 33 km - 785 km

Elsker Gilleleje - hvor begge mine forældre er opvokset og hvor min stærke tilknytning til havet har sine rødder.
Vågnede på mine forældres overdækkede terrasse efter en nat med fred og frisk luft. Fik spillet lidt på klaveret - det var godt nok dejligt - og spiste hyggelig morgenmad inden jeg skulle til Kbh. Tak far og mor - for at være jer! Jeg havde booket en dobbeltbehandling hos Michael Etzerodt - det var godt! Alle muskler og led der trængte blev løsnet grundigt, og bortset fra at min krop er brugt så løsnedes alt. Noget endda mere end det plejer! Tak Michael - du har gjort min tur så meget bedre og jeg har det stadig rigtig godt!
Tog toget mod Hundested - prøvede lige et long shot og skrev til Rie der havde behandlet mig i Skagen - vidste hun havde en rigtig god ven i Hundested - og minsandten om ikke han gad at køre mig fra stationen og ud til Mille!!! Sparede lige næsten en time der. Tak Henrik!!!
Begyndte at pakke da Bjarne kom ned og sagde hej - fik sagt tak!!! og set huset og snakket løst og fast. Han hjalp med at få alt ned på stranden og sendte os godt af sted. Tak - Bodil og Bjarne! I har været sendt fra himlen.
Det blæste stadig og man mærkede på bølgerne at de havde opsparet et helt døgns blæsevejr og kom langvejsfra. Jeg fik vand til mit hår og dagens sang blev "den dybe fred i havets bølge ....ønsker jeg for dig" - den er så god på vandet - især i bølger.
Vind og bølger lagde sig, men hver gang kysten rundede lidt var det som om det gav lidt extra gang i den. Men det gik faktisk ok selvom der nogen gange lige skulle tages stilling til om næste bølge var en man skulle undgå, surfe på, være ligeglad med, eller noget helt syvende. Dejligt at mærke at det at læse bølger er noget der flytter sig.
Efter Gilbjerg så jeg endelig Gilleleje - DET var rigtig godt! Gik ind langs østmolen og det viste sig at lige der på havnen er der toilet og en græsplæne hvor man må telte - 34 skridt fra vandkanten.
En hund kom forbi ....med sin ejer Thorkild som selv har kajak. Han hjalp med at bære Mille op - OG har sagt at jeg gerne må ringe i nat når jeg skal på vandet!!! Hvor vildt er det lige. Sparer lige tid på vognen.
Og så blev jeg inviteret på en drink senere hvis jeg ville - nu var sagen at Jacob kom forbi med computer og kabel så mine tracks blir gemt inden GPSen er fuld - tak Jacob. For hjælpen og for at se dig!!! Jeg slog telt op og fik tøj på og lidt mad mens Jacob ordnede teknik - og så smuttede vi op til Thorkild og hans kone Bente og fik lidt rødvin og Bombay snack og snak om livet og Afrika og Gilleleje og Skive og krig og valg ....det var meget hyggeligt! Tak til jer begge! Tænk at I lige slog jer ned her!
Har sagt farvel til Jacob og planen i morgen er at gå meget tidligt på vandet - det er hvidt i morgen tidlig - og prøve at nå Taarbæk kl ca 15 og tjekke ind hos vores venner Eva og Karsten - og så kigge forbi RK i morgen aften ved syv-halv-otte-tiden og nyde en øl med udsigt over havet ...og sige hej til dem der måtte være der. Glæder mig til at gense Kronborg!! og Karsten og Eva og RK!
Men nu skal der soves lidt - vi ses!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar