mandag den 13. juli 2015

Tålmodighed - dag 22 - 33 km - 670 km

Aftensmaden er blevet indtaget med udsigt til Hjelm!
Sov længe i morges og stod langsomt op. Morgenmad og tid til at snakke med en far med to børn og en kvinde der var af sted i sejlbåd med mand og 12-årig datter. Efter få km var der igen to marsvin - mindre end 100 m fra kysten. Ved ikke om ungen var så lille at den skulle i soppebassin... Det er jo sidste chance i nogen tid hvis Jylland skal nydes, og eftersom vind og strøm kom forfra så var der god tid til det - og der er altså virkelig smukt! Høje klinter og lidt vild natur og lidt mennesker af og til. Dagen kunne godt være kommet til at dreje sig om én ting: at komme ned til Hjelm. Men dagens opgave var tydeligvis tålmodighed. Tænkte sådan på et citat af Hawk of the Yellow Wind som Kirsten Væver sendte til mig: enten kan du kæmpe med dagen eller også kan du nyde den! Og selvom kroppen var lidt brugt og selvom jeg bare gerne ville herned, så valgte jeg efter bedste evne at prøve det sidste. Lange rolige rotag - sænkede skuldre - fokus helt ned i maven - nyde nuet ...for det kommer kun en gang. Det landede efterhånden. Blev lidt hyggeligt overhalet af Hanne og Peter fra MKC i Århus der var af sted i turkajakker - der kan vi ikke følge med :-)
Vi har kunnet se Hjelm næsten hele dagen. Denne fantastiske næsten eventyragtige ø hvor Marsk Stig boede og hvor man i dag kun kan komme i egen båd eller fly - den er privateget skal det lige siges. Mille og jeg har været der to gange med Niels og lille My - det er så fint at gå i land og kunne se Samsø og Djursland - og så gå op til fyret hvor man pludselig også kan se Sjællands Odde. Og det er jo der vi skal over. Hvis både krop og vejr er glade i morgen så stikker vi over. Om jeg er spændt? På nærmest alle planer. Der er en stor ting som jeg har drømt om i 2 år - det er fantastisk - og det er lidt overvældende. Men et rotag af gangen - bruge alt hvad jeg har lært - og så ved jeg at jeg er under store vinger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar