lørdag den 18. juli 2015

København - dag 27 - 31 km - 871 km

Ligger i Søvang på Amar under blå himmel og med udsigt til Øresundsbroen som er så flot!
Dagen startede med to vigtige ting. For det første skulle jeg sove ud - rigtigt! Vågnede selvfølgelig kl mellem-fem-og-seks og benyttede anledningen til at tage liggeunderlaget med ned til havet, som nu var blevet så stille at man kunne bruge det til at hul-søge. I går brugte jeg en trillebør ....lidt uhandy. Men hullet har stadig gemt sig - når jeg kommer hjem udskriver jeg en konkurrence med præmie til den der finder det! Lagde mig og sov videre ..til kl otte.
Næste ting var underlaget - reddet igen. Jeg har fået lov at låne Niels' som har samme størrelse...hvilket er super vigtigt i pakkemæssig henseende så jeg ikke skal omlægge hele proceduren og anvendelsen af drybags.
Tak - for begge dele!
Fik frisk melon og blåbær sammen med Karsten og Eva og Henrik og Margit, som de havde besøg af. Henrik og Karsten hjalp med at slæbe alt ned og Eva og Margit vinkede da jeg roede forbi huset. Tak altså - det var dejligt at være hos jer.
Næste skarpe hjørne var København!!!! Det har sine udfordringer. Startede dog lidt roligt med at ro ned til Knud (Rasmussen) og rulle til hver side - nærmest fast ritual for at hylde den gamle polarfarer. Krydsede bugten fra Skovshoved til den nye Nordhavnsmole. Masser af fralandsvind - og nogen kapsejladsere der krydsede midt i det hele så jeg måtte slalomme mellem dem - men de havde overskud til at vinke tilbage :-) Ud mod spidsen af molen skal man holde lidt øje med strømområder som kan hive lidt i os, men det gik fint. Undgik faktisk også at karambulere med alle dem der står og fisker. Og SÅ kom vi rundt om hjørnet og kiggede lige ind i Kroneløbet ned langs alle krydstogtKÆMPERNE! ...og hvad der ellers sker. Der er nye regler i havnen og vi skal krydse til nogen bøjer langt ude...heldigvis var der ingen store skibe der i dag - kun motorbåde, speedbåde og sejlere der lå i næste 45° pga vinden. Og så var der en helikopter som susede rundt - måske filmede den. Jeg blev også lige tjekket ud og på et tidspunkt drønede den James Bond-agtigt efter en lille speedbåd lige over havoverfladen ....ej - måske var det 20 m men det var immervæk tæt!
Nåede ok over til Refshaleøen og videre. Lagde til inde ved Kajakhotellet i Amar Strandpark for at låne toilet og spise lidt frokost. Der var fuld af badende og folk på kajakkursus og kapkajaktræning og folk der fiskede lidt med små net eller unge elskende der spiste is. Det var sommer !!!! Rigtig sommer!
For snart 2 år og 3 mrd siden var det her jeg sad i en kajak første gang - på weekendkursus hos Jes. Kan godt ske at hele min kajakopvækst har været i Rungsted - men jeg er født på Kajakhotellet.
Videre var vinden taget til fra V med en snært af syd og jeg bestemte mig for, at tage det roligt, gå super kystnært for at få en smule læ og så ta den tid det tog - ikke stresse - ikke kræve et bestemt antal km - ikke begynde at regne på hvor meget der er tilbage og hvor mange km om dagen og ............ Bare nyde her og nu (ikke noget der kommer af sig selv - men det lykkedes). Fik set nye ting som jeg tidligere bare er krydset udenom - og fik igen igen nydt når flyverne lander lige over hovedet på os WRRRRROOOOUUUUUM! Det er SÅ fedt!
Her er super lavt, men Valdemar har klaret det så fint. I morgen er det Eva - ja! jeg skal hilse fra hende og sige at hun har skiftet navn fra Josefine - ved ikke lige hvorfor, men det siger hun, og det klær hende fint.
Lige om hjørnet ville vinden tage til og komme lige i hovedet og så er der noget militærområde så - det blev her. Og her er meget fint og folk er smadder søde. Nu skal der laves mad og soves. Og i morgen skal vi ind i Køge bugt - København er slut og der venter igen stille og mere øde områder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar